lördag 17 augusti 2013

Fick en idé 2

Fick en idé 2

En gammal soffa som jag köpte på Blocket för 9 år sedan har stått till sig på mina föräldrars vind...de har då och då undrat om jag inte skall göra något åt den...

Men man måste vänta på rätta rycket... och det infann sig nu!

Såklart jag måste ha en quiltad soffa!

Tyget är naturfärgat linne och ett enkelt mönster med Clematisar.

Vilken förvandling!

Utflyttad från vinden ner på gräsmattan. Den var skitig och trasig.

Tänk om vi hittar en glömd skatt i den sa jag...

I soffan hittade vi ett par stickor, virknål, knappnålar och synål. En stor magnet, 3 kronor och 30 öre, samt en nyckel. Massor av gamla granbarr och några vääääldigt gamla Nonstop liknande godisar.

Alltså så har ägarinnan suttit i det vänstra hörnet (titta ovan på bilden där det är mest använt) stickat, handarbetat, ätit nonstop och njutit av Julgranen. Det är roligt att fundera på vilken historia som soffan har....

Naken och småfixad. Några saker var lösa som vi åtgärdade. (jag och min händige Far)

Tyget till sitsen har kommit på plats.

De 58!!!!!!! knapparna sätts fast...aj aj mina händer var ömma dagen efter!
Snart klar!

Sådär.

Allt är nubbat och fastsatt.


De röda hallonknapparna gjorde sig väldigt bra!

Baksidan


Kantbandet har kommit på.




Här står nu soffan i min monter på Ovansiljans Quiltförenings utställning och mässhelg.

Där döptes den om till Terapisoffan.

Kanske den får följa med till Syfestivalen i Älvsjö i höst...vem vet!

1 kommentar: