onsdag 9 mars 2011

Nu är den äääääääntligen här! Min Gammill Statler Stitcher!

Nu har den kommit! Jippi
Nu har den kommit! 

Det har varit en låååång väntan ända sedan den 24 oktober då jag och Greger åkte till Irland. Trodde vi hade irrat bort oss på regniga småvägar så långt västerut man kan komma i Europa! Men vi kom fram och hade en mysig helg. Vi träffade Beryl och jag fick en intro till maskinen. Så här såg det ut hos Beryl...hon hade några maskiner och lite större....

Längst bort står min maskin som jag köpt av henne. Det har varit en lååång väntan på att få hem den men idag! har den kommit. Nu väntar jag bara in Beryl som kommer att komma på måndag kväll och sedan har vi 4 härliga dagar framför oss där jag skall lära mig så mycket som jag bara kan! Det känns otroligt pirrigt och såklart jättespännande. Vi har byggt om vårt garage så nu är 2/3 delar av garaget mitt syrum. Jag kommer att sy kunders inlämnade quiltar och jag kommer att sy överkast till heminredningsbutiker, privatpersoner och övriga intresserade.

Själv har jag 7 toppar liggande som bara väntar på att få quiltas. Så nu vill jag att det snabbt skall bli tisdag em då maskinen förhoppningsvis är monterad. Just nu ser det ut så här:
Här ligger delar som skall byggas ihop av mig och Beryl på tisdag. Mitt syrum som var stort och luftigt blir nu lite trängre....men vad gör det?
Häri finns själva Maskinhuvudet
Och här finns datautrustning och lite annat smått och gott....
Mycket skräp. Går det här att elda i kaminen, undrar kaminmannen?
Nu kan jag knappt vänta tills nästa vecka när jag skall få börja grotta in mig. Tills dess får jag nöja mig med online lektioner på: www.thequiltingschool.com

Är det inte spännande?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar